Łojotokowe Zapalenie Skóry - Seborrheic dermatitis - Forum

Forum poświęcone Łojotokowemu Zapaleniu Skóry (ŁZS) - informacje (newsy, przyczyny, objawy), porady, leczenie.
Teraz jest Śr wrz 19, 2018 02:58

Strefa czasowa: UTC




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz wrz 23, 2010 17:53 
Offline
administrator
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 15, 2010 21:25
Posty: 838
Lokalizacja: KP / Pzn
Wszyscy, którzy mieli styczność z leczeniem izotretinoiną niech śmiało się wypowiadają :) Oraz również ci, którzy są ciekawscy tematu :)
Jutro mam umówioną wizytę u dermatologa. Także będę sukcesywnie zamieszczać informacje z mojego leczenia izotretinoiną. Wszystko z powodu strasznego łojotoku - choć ze skórą twarzy wszystko w porządku, to we włosach totalna katastrofa.

_________________
Nie udzielam porad via prywatne wiadomości - pytania zadajemy na Forum.

Po pierwsze: Regulamin Forum.
Po drugie: FAQ Forum.
Po trzecie: Pytaj - to nie boli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Cz wrz 23, 2010 17:53 


Góra
  
 
PostNapisane: Pt wrz 24, 2010 18:32 
Offline
administrator
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N maja 16, 2010 14:27
Posty: 320
Lokalizacja: mazury
Ja kiedyś miałem możliwość leczenia się izotekiem bodajże. W każdym bądź razie na samym początku dermatolog powiedział mi, że jest takowa możliwość leczenia, ale od razu ostrzegł mnie, że jest możliwość wystąpienia bardzo wielu skutków ubocznych. Pani dermatolog dała mi ulotkę o Izoteku i kazała dokładnie się z nią zapoznać i przy następnej wizycie podjąć zdanie co do ewentualnego leczenia Izotekiem. Skrupulatnie przestudiowałem całą książeczkę (a była dość spora) i byłem w szoku, że przy takim leczeniu może wystąpić tyyyle skutków ubocznych. Oczywiście są ludzie, którzy stosowali takie leczenie i to z sukcesem przy ŁZS oraz nie odnosili najmniejszych skutków ubocznych. Przynajmniej tak im się wydawało, bo co będzie później nie wiadomo :) Tak czy inaczej ja stwierdziłem, że nie jestem na tyle chory, żeby narażać się na takie ewentualne efekty uboczne.

Podsumowując: Jest to lek bardzo silny, który niesamowicie wpływa na nasz organizm. Przy jego stosowaniu należy przestrzegać pewnych reguł bezpieczeństwa. Stosowanie najlepiej rozpocząć w okresie jesiennym, ponieważ jest mniej słońca niż zwykle.

_________________
Po pierwsze: Regulamin Forum.
Po drugie: FAQ Forum.
Po trzecie: Pytaj - to nie boli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt wrz 24, 2010 20:15 
Offline
administrator
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 15, 2010 21:25
Posty: 838
Lokalizacja: KP / Pzn
No i wszystko się wyjaśniło - badania krwi które miałam zrobione wykluczają możliwość podjęcia tego leczenia. No cóż, nie można mieć wszystkiego.
Izotretinoina silnie szarpie wątrobę, na prawdę silnie.
I faktycznie, jeżeli czyjś stan nie jest tragiczny (choć to pojęcie względne ;) ) to lepiej się zastanowić czy nie byłoby czasem więcej szkody niż pożytku.
Oczywiście wiadomo, że stosuje się o wiele mniejsze dawki niż w przypadku leczenia trądziku.
Mam nadzieję, że pojawi się osoba (z ŁZS, heh), która była leczona w ten sposób i opowie czy na prawdę było warto ;)

_________________
Nie udzielam porad via prywatne wiadomości - pytania zadajemy na Forum.

Po pierwsze: Regulamin Forum.
Po drugie: FAQ Forum.
Po trzecie: Pytaj - to nie boli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz wrz 30, 2010 18:39 
Offline
nowicjusz
nowicjusz

Dołączył(a): Cz wrz 30, 2010 18:28
Posty: 1
Jeżeli chodzi o izo to jestem po 5 tabletkach 20mg na dobę i już zauważyłem zmniejszenie łojotoku ze skutków ubocznych mogę w tej chwili wymienić o suchości ust ,nawet jeżeli w czasie trwania kuracji łojotok uda się wyeliminować nie będę popadał w huraoptymizm ponieważ czytałem na różnych forach ,że po zaprzestaniu przyjmowania izo łojotok powraca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz mar 10, 2011 16:23 
Offline
debiutant
debiutant

Dołączył(a): Śr lut 02, 2011 12:15
Posty: 20
jestem po wizycie u dermatologa. pierwsza wersja leczenia : tetralysal 300 mg x2 plus brevoxyl...powiedziałam ok ale lekarka widząc mój fatalny stan fiz i psychiczny i zmiany na twarzy zaproponowała retinoid doustny. muszę zrobić testy ciązowe i badania krwi jesli będzie ok od 25 marca zaczynam terapię. boję się ale lekarka powiedziała że masa pacjentów jest na tym i widzą dobre efekty.leczenie ma potrwać około 6 miesięcy nie mogę w tym czasie zajść w ciążę - ale nie planuje :lol:
tyle zdam Wam relację jak zacznę brać,,,mam pietra :roll:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 11, 2011 02:35 
Offline
administrator
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 15, 2010 21:25
Posty: 838
Lokalizacja: KP / Pzn
Retinoidy nie są obojętne dla zdrowia ale jeśli nie ma przeciwwskazań to warto spróbować. Nie ma się czego bać. Będzie dobrze. Musisz tylko zaopatrzyć się w coś dobrego do nawilżania/natłuszczania bo suchość skóry czy ust to standard przy takiej terapii.
Czekamy na pierwsze relacje w Twoim temacie :)

_________________
Nie udzielam porad via prywatne wiadomości - pytania zadajemy na Forum.

Po pierwsze: Regulamin Forum.
Po drugie: FAQ Forum.
Po trzecie: Pytaj - to nie boli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt mar 25, 2011 22:05 
Offline
debiutant
debiutant

Dołączył(a): Śr lut 02, 2011 12:15
Posty: 20
nO i zaczynamy od jutra retinoidy.Dostałam axotret 20 mg, mam brać 2 tabletki,cena względna 59 złotych. Mówiłąm dr. że mam obawy :? ale powiedziała że mam się nie bać jedynie uważać by nie zajść w ciąże resztę zostawić jej :lol:
Trzymajcie abym miała jak najmniej objawów ubocznych. Zero podkładu, zero kremu, ale usta mogę maziać :lol:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: izotek
PostNapisane: So kwi 16, 2011 18:39 
Offline
nowicjusz
nowicjusz

Dołączył(a): So kwi 16, 2011 18:22
Posty: 5
Izoteku nie ma się co bać. Na ulotce jest tyle skutków ubocznych, bo producent musi o nich poinformować. Dodam tylko, że większość skutków ubocznych wystąpiłoby, gdyby ktoś brał niebotyczne ilości izoteku. Np. dawka dzienna dla przykładu 1000 gram.
Izotek stosuje bardzo wiele osób, sam mam kilku znajomych, którzy leczyli trądzik izotekiem i się całkowicie wyleczyli. Umiejętnie przeprowadzona kuracja powoduje, że łojotok nie wraca. Podczas kuracji zazwyczaj mamy takie efekty uboczne jak: suchość skóry ( w tym suchość ust), suchość i podrażnienie oczu - może pogorszyć się widzenie nocą, nierzadko występują również krwawienia z nosa jak i bóle mięśni. Często pojawia się wysypka na ciele, wypadanie włosów. Trzeba robić badania podczas kuracji zalecone przez dermatologa, aby wszystko było w porządku z wątrobą, trójglicerydy i te sprawy :P. Dodam tylko, że skutki uboczne nie są trwałe, a jedynie przejściowe. Mogą utrzymywać się do kilku miesięcy nawet po skończeniu kuracji. Łojotok nie powinien wrócić.

Przypadkowo założyłem osobny temat, a chciałem skomentować tylko wątek o izotretynoinie. Jeżeli ktoś może go tam przenieść byłbym wdzięczny.

[post przeniesiony - lily]

EDIT:
Mam jedno pytanie, które mnie nurtuje. Dlaczego nikt z Was, którzy macie stwierdzone ŁZS nie podejmie się kuracji retinoidem doustnym typu izotek? Ja byłem u kilku dermatologów i każdy go zachwalał. Nie wiem dlaczego w Polsce jest on trochę demonizowany. W dawkach jakie się przyjmuje w leczeniu, naprawdę nie jest to lek szkodliwy. Zastanówcie się nad izotretynoiną, popytajcie swoich dermatologów. pzdr

[łączę posty - pkt 2.11. Regulaminu Forum - lily]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N kwi 17, 2011 15:01 
Offline
administrator
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 15, 2010 21:25
Posty: 838
Lokalizacja: KP / Pzn
Jeden z moich dermatologów stanowczo był temu przeciwny. Stwierdził, że tylko w skrajnych przypadkach przepisuje. To, że męczę się z łojotokiem wcale go nie interesowało /wcześniej leczył mnie żelami na umiarkowany trądzik pospolity i chyba myślał, że nieba już dotknęłam i mi starczy/.
Jestem zdecydowana na kurację izotretinoiną dlatego na jesień uderzam do innego lekarza. Również uważam, że przecież nie będą to zabójcze dawki.

_________________
Nie udzielam porad via prywatne wiadomości - pytania zadajemy na Forum.

Po pierwsze: Regulamin Forum.
Po drugie: FAQ Forum.
Po trzecie: Pytaj - to nie boli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn maja 23, 2011 06:04 
Offline
debiutant
debiutant

Dołączył(a): Śr lut 02, 2011 12:15
Posty: 20
kochani, nie bójcie się retinoidów dzięki nim mam nowe życie :lol: :lol:
to drugi miesiąc. Dziś mam kontrolę, wyniki ponoć dobre jedynie hemoglobina nieciekawa ale u mnie to norma jest 8-) :roll:
Czuje się dobrze. Suche oczka załatwiam sztucznymi łzami, pozatym jest oki. no buźka tak cudna że każdy mówi że ja inaczej wyglądam, zmieniłaś fryzurę, kolor włosów....hihihih a ja tylko łykam retinki "moje dziewczynki"
na twarzy zero zmian nawet przed okresem!!! :wink:
twarz smaruje filtrem 45+ i daje rade. stan buzi jest tak dobry że wystarczy jedynie róż na policzkach i jest cudnie.
po tysiącach straconych pieniędzy, testowania mnóstwa leków w końcu mam ulgę dzieki mądrości lekarza i to nie prywatnego ale na NFZ.
pozdrawiam "Was odezwę się :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn maja 23, 2011 06:04 


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Tłumaczenie phpBB3.PL