Łojotokowe Zapalenie Skóry - Seborrheic dermatitis - Forum

Forum poświęcone Łojotokowemu Zapaleniu Skóry (ŁZS) - informacje (newsy, przyczyny, objawy), porady, leczenie.
Teraz jest So gru 14, 2019 14:10

Strefa czasowa: UTC




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn lip 26, 2010 15:39 
Offline
debiutant
debiutant

Dołączył(a): Pn lip 19, 2010 19:08
Posty: 14
kolejne dni diety.

Co do ŁZS - znikło elegancko...ciekawe na jak dlugo. Moglem sie w koncu ogolic.

Niestety z tego co widze dieta nie ma wplywu na AZS, no chyba ze takze uczula mnie ryż - bo wcinam wafle ryzowe od tygodnia a na rekach lekka poprawa.
Oczywiscie odstawilem wszystko co moglem.
Moja dieta to :
- wafle ryzowe
- woda
- mieso gotowane i smarzone
- ryż
- belissa + bratek + pokrzywa + loratadyna + calcium
- owoce a konkretnie brzoskwinie ( ok. 1 kg dziennie )
- warzywa : kukurydza w kolbach, salata lodowa, ogorek zielony, groszek, fasola

Z ostatnich testow alegricznych ktore pamietam jako kilkunastolatek powyzszy jadlospis nie znajdowal sie na liscie rzeczy ktore mnie uczulaja.

Zero kawy i cukru ( gdzie w ostatnich tygodniach glownie to dominowalo w mojej diecie ).

Mam zamiar na takiej diecie pozostac jeszcze najblizszy tydzien a pozniej bede wprowadzal inne rzeczy...np. ciastko - bo tego najbardziej mi brakuje ( czyli slodkiego ). Zeby nie bylo ze jestem grubasem to wage mam idealna do wzrostu...Nigdy nie mialem problemow z nadwagą a slodkosci uwielbialem ( potrafilem 1kg ciastek zjesc na raz, albo cała blache ciasta ).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Pn lip 26, 2010 15:39 


Góra
  
 
PostNapisane: Wt sie 03, 2010 16:27 
Offline
debiutant
debiutant

Dołączył(a): Pn lip 19, 2010 19:08
Posty: 14
Kolejne dni diety sa męczące.
Do diety wprowadzilem rybe i ziemniaki + alkohol a konkretnie Jacka Danielsa w ilosci 50ml co 2 dzien.
Jako ze brakuje mi alkoholu i slodkosci, to ze slodkim tez nie moglem sobie poradzic i musialem kilka kawalkow ciasta opierniczyc.

Nie tykam sie czekolady - byc moze ona najbardziej mnie uczula.

Co do ŁZS - nie ma juz nic, chociaz teraz w tych miejscach jest ASZ - strasznie sucha skóra na twarzy. Budze sie rano i mam suche dookola ust i na brwiach az sypia sie płaty ( lecz nie odrywaja ).

Moze zastosuje jakas maseczke na twarz - co proponujecie ?

Na rekach nie jest juz tak zle, ale dalej nie znika. Oczywiscie pomijam swedzenie, bo po 28 latach to juz odruch bezwarunkowy i nie wiem czy mnie swedzi czy nie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 29, 2010 08:00 
Offline
debiutant
debiutant

Dołączył(a): Pn lip 19, 2010 19:08
Posty: 14
ULGA !!!

Zmeczony poszukiwaniem nowych lekarzy pojechalem do starego lekarza w mojej przychodni.Bylem tam na poczatku pazdziernika a w rejestracji mi kazano sie zapisac, bo na wizyte u dermatologa sie czeka. Wiec mowie jej zeby mnie zapisala - a ona ze najblizszy termin 8 grudzien. Powiedzialem jej zeby spojrzala na moja twarz dokladnie i powiedziala co mam zrobic. Kazala mi wejsc i spytac lekarza czy w ramach wyjatku mnie przyjmie - powiedziala ze TAK ;) Ucieszylem sie ogromnie.
Oczywiscie w trakcie wizyty nie mowilem ze szukalem prywatnie pomocy itp.

Lekarka zaczela wypisywac od razu sterydy. Powiedzialem jej ze nie chce sterydow, ze po nich mam pare dni spokoju a pozniej wraca z dwukrotna silą. Poinformowalem jej czym ostatnio sie smarowalem itp.

Wiec wypisala masc Oxycort, masc Bedicort , masc Cutivate ( jeszcze nie uzywalem ), krem robiony ( o konsystencji twardej margaryny ), i tabletki Claritine.
Do tego wszystkiego jeszcze w sprayu ( nie pamietam nazwy, ale spory pojemnik i wiem ze pisalo cos dexamethason - czyli pewnie sterydowe , ale widnialo cos 0,01% czy jakos tak - wiec pewnie niewielka ilosc tego srodka ).

Jeszcze jedna masc ( koszt ok 50 zl ) co smarowania tylko na noc - wiem tylko ze po 1 razie mialem uczucie jakby mnie skora palila w tych miejscach ktore smarowalem.

Po 2-3 dniach zeszlo wszystko co bylo mozliwe. Twarz gladka ( moglem sie ogolic ), z rąk zniknelo wszystko.

Zadowlony z "wyleczenia" - pewnie tymczasowego - stwierdzilem ze moja dieta nie miala sensu. Oczywiscie musialem to sprawdzic i od razu zaczalem jadac wszystko to czego unikalem ( jaja, nabiał, pomidory ). Efekt : nic a nic nie wyskakuje , zadnych wypryskow.

Przestalem sie drapac ( nawet nieswiadomie w nocy ).

Oczywiscie powyzszych masci i kremow uzywam bardzo zadko ( glownie rano i wieczorem ), gdyz ciagle o tym zapominam - bo nie swedzi, bo rece wygojone, twarz gładka.

Nie wiem jak u innych, ale u mnie dieta nic kompletnie nie dala. Teraz moge sie cieszyc ze moge zjesc to na co mam ochote i to co uwielbiam. Dodatkowo wieczorami 2 lampki wina lub jakis szampan - uwielbiam to.

Moge bez problemu wypic piwo ( nie probowalem jeszcze wlac w siebie duzych ilosci w postaci ok 6-8 piw ), wódeczka ze szwagrem smakuje - nic tylko sie cieszyc.

Jesli teraz mialbym polecac lekarza dermatologa to bez watpienia polecam w Sosnowcu w szpitalu nr. 3 . Nie wiem czy przyjmuje prywatnie ale przy nastepnej wizycie sie dowiem bo chetnie ja odwiedze i sie odwdziecze za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt paź 29, 2010 10:31 
Offline
administrator
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So maja 15, 2010 21:25
Posty: 838
Lokalizacja: KP / Pzn
Bardzo się cieszę, że masz remisję :) Oby jak najdłużej a najlepiej na zawsze.
Widzę, że sporo Ci tego przepisano.
Cutivate - silny glukokortykoid przeciwzapalny, przeciwświądowy który hamuje również rozwój komórek. Stosujesz go tylko na miejsca zaatakowane ? Bo nie powinno się na dużą powierzchnię skóry.
Oxycort - steryd i antybiotyk w jednym.
Bedicort G - kortykosteryd i antybiotyk w jednym; Powinno się stosować bardzo krótko jeśli już.
Dexamethason - owszem, glukokortykoid.

Nie ma co wpadać w paranoję z tymi sterydami ale na pewno nie możesz tego wszystkiego długo stosować. Także zobaczymy co będzie po odstawieniu.
W sumie ciekawi mnie od dawna to połączenie antybiotyku i sterydu w jednym preparacie. Takie dwukierunkowe działanie na pewno skuteczniejsze.

Możesz podać nazwę tej maści do smarowania tylko na noc jeśli możesz ? Jestem ciekawa.
A skład maści robionej ? Fajnie jakbyś napisał :)

W moim przypadku dieta też nic nie dała - chociaż początkowo myślałam inaczej, widocznie chciałam tak myśleć.

_________________
Nie udzielam porad via prywatne wiadomości - pytania zadajemy na Forum.

Po pierwsze: Regulamin Forum.
Po drugie: FAQ Forum.
Po trzecie: Pytaj - to nie boli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn lis 01, 2010 22:28 
Offline
administrator
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N maja 16, 2010 14:27
Posty: 320
Lokalizacja: mazury
Żeby tylko ten super efekt nie był spowodowany niewielką zawartością sterydów. Tak czy inaczej, pisz jak dalej jakie są efekty!

_________________
Po pierwsze: Regulamin Forum.
Po drugie: FAQ Forum.
Po trzecie: Pytaj - to nie boli.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 25, 2011 10:17 
Offline
debiutant
debiutant

Dołączył(a): Pn lip 19, 2010 19:08
Posty: 14
składu masci robionej nie pamietam, ale jest ona natluszczajaca

nazwe masci na noc to " protopic 0,1% "

po dluzszym okresie przerwy w stosowaniu zaczelo wyskakiwac ponownie. Ale juz nie tyle co wczesniej. Wiec teraz znowu musze smarowac .
Byc moze duza ilosc alkoholu to spowodowala - przerzucilem sie na wina ( polslodkie czerwone i biale ). Codziennie na kolacje z pol butelki albo i wiecej ;)


Cutivate nie stosowalem - dopiero teraz otworzylem ta masc. Ale ona raczej mi nie pomaga. Glownie to protopic i bedicort stosuje.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt sty 25, 2011 18:14 
Offline
administrator
administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N maja 16, 2010 14:27
Posty: 320
Lokalizacja: mazury
Protopic to taki mocniej działający Elidel, który już był opisywany na naszym forum. Generalnie ma tylko działanie przeciwzapalne. Co do "Cutivate " nie wiem co to do końca jest, ale już w ulotce piszą żeby stosować max 14 dni i do tego uważnie jeżeli już występuje częsniowy zanik tkanki podskórnej więc może to steryd. "Cutivate" znowu steryd?? Oj, nie dobrze. Powiem Ci szczerze, że może przerzuć się na jakiś Clarsebic lub Octopirox, żeby w jakiś sposób ta skóra odpoczęła. Lub coś innego nie tam mocnego w działaniu jak maść cynkowa itd. Co do wina ... takie dawki to już stan zagrożenia przed nawykiem więc uważaj :) A tak na serio, po to jest alkohol, żeby go pić :) Więc do woli :)

_________________
Po pierwsze: Regulamin Forum.
Po drugie: FAQ Forum.
Po trzecie: Pytaj - to nie boli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: Wt sty 25, 2011 18:14 


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
To forum działa w systemie phorum.pl
Masz pomysł na forum? Załóż forum za darmo!
Forum narusza regulamin? Powiadom nas o tym!
Powered by Active24, phpBB © phpBB Group
Tłumaczenie phpBB3.PL